Χρήσιμες Συμβουλές

Για να αποφύγετε την ταλαιπωρία του κρυολογήματος και της γρίπης:

  • Ενισχύστε το ανοσοποιητικό. Η θωράκιση του οργανισμού με μια πλούσια διατροφή σε βιταμίνες και μέταλλα θα ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού σας. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως τα πορτοκάλια, τα ωμέγα 3 που οι σαρδέλες διαθέτουν σε μεγάλη ποσότητα, το σκόρδο, το μέλι και η πρόπολη αποτελούν ιδανικό συμπλήρωμα στο διαιτολόγιο σας.
  • Κοιμηθείτε αρκετά. Ο ύπνος βοηθά στην αναδόμηση των κυττάρων και είναι πολύ σημαντικός για την υγεία μας.
  • Η γυμναστική και γενικά η άσκηση δρουν ευεργετικά στην τόνωση του ανοσοποιητικού και παράλληλα αποτελούν εξαιρετικά αγχολυτικά για τη μείωση της έντασης του έντονου τρόπου ζωής. Το άγχος και οι ορμόνες που συνδέονται με αυτό, καταστέλλουν το ανοσοποιητικό, κάνοντας μας πιο ευάλωτους στο κρυολόγημα και τη γρίπη.
  • Δεν είστε τύπος που γυμνάζεται ή επισκέπτεται τα γυμναστήρια; Ξεκουραστείτε, χαλαρώστε και επιμορφωθείτε με ένα καλό βιβλίο. Το διάβασμα βοηθά στη μείωση του άγχους και η βραδινή ανάγνωση μπορεί πέρα της ηρεμίας και τόνωσης να σας προσφέρει έναν πιο εύκολο και ξεκούραστο ύπνο.
  • Αποφύγετε πολυσύχναστους χώρους, χωρίς επαρκή αερισμό. Η αποπνικτική ατμόσφαιρα και η επαφή με πολλά άτομα βοηθά στη μετάδοση των ιών, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, εποχή έξαρσης των κρυολογημάτων και της γρίπης.
  • Πλένετε συχνά τα χέρια σας. Σαπουνίστε σωστά τα χέρια ή χρησιμοποιήστε αντισηπτικό χεριών. Η επαφή με μολυσμένες επιφάνειες αποτελεί σημαντικό παράγοντα μετάδοσης των ιών. Επίσης σημαντικό, μην τρώτε τα νύχια σας.
  • Εμβολιαστείτε. Προφυλάξτε τον εαυτό σας από την γρίπη, ειδικά αν ανήκετε σε ομάδα υψηλού κινδύνου ή έρχεστε σε επαφή με πολλά άτομα.

Κρυώσατε;
Τα παρακάτω θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε πιο ανώδυνα τα συμπτώματα:

  • Διακόψτε το κάπνισμα αν είστε καπνιστής. Αποφύγετε το παθητικό κάπνισμα. Γενικά η μεγαλύτερη συμβουλή σε ένα καπνιστή είναι να σταματήσει το κάπνισμα.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ. Εκτός ότι δεν βοηθά να αντιμετωπίσουμε το κρύωμα, επιβαρύνει τον οργανισμό και δημιουργεί παρενέργειες με την παράλληλη χρήση φαρμάκων, που
    ενδεχομένως να πάρετε για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα.
  • Αποφύγετε έντονη εργασία και άσκηση. Ξεκουραστείτε και αφήστε τον οργανισμό σας να αντιμετωπίσει τους ιούς.
  • Αποσυμφορήστε το ρινικό σύστημα, φυσώντας την μύτη αρκετά συχνά. Θα ελαττωθεί και η πίεση που νιώθετε.
  • Στην αποσυμφόρηση μπορεί να βοηθήσει και ένα ζεστό μπάνιο. Θα σας χαλαρώσει και οι ζεστοί ατμοί θα ενυδατώσουν το ρινικό σύστημα.
  • Το μπούκωμα είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό το βράδυ. Ξηραίνει το λαιμό και δεν σας αφήνει να κοιμηθείτε. Βάλτε ένα ακόμα μαξιλάρι κάτω από κεφάλι σας ώστε να αισθανθείτε καλύτερα.
  • Μαζί με το κρύωμα, δεν μπορείτε να καταπιείτε και πονάει ο λαιμός σας; Κάντε γαργάρες, πιείτε ένα ζεστό ρόφημα για να νιώσετε μια προσωρινή
  • Κοινωνικοποιηθείτε υπεύθυνα. Αν είστε άρρωστος, προφυλάξτε τους αγαπημένους και συνεργάτες σας. Καθήστε σπίτι, μην έρχεστε σε επαφή με υγιή άτομα. Χρησιμοποιήστε μέτρα προστασίας, όπως μια μάσκα, ένα μαντήλι ή τον αγκώνα σας όταν φταρνίζεστε ή βήχετε.

Αν κρυώσατε δείτε πώς μπορείτε να αναγνωρίστε αν είναι κρυολόγημα ή γρίπη ΕΔΩ.